No, popisu zde postup, kterym prochazim ja.
- Ja jsem si proto vytvoril takove utilitky, ktere Vam ted
predkladam -***TADY***
Jsou bohuzel pro PC....
Pomoci nich si jednotlive Overlaye pekne spojite tak(sekvence hobet
musi byt tataz jako na disku(.trd)), ze nebudou
mit ty 17.bajtove hlavicky na zacatku, dale pak tam je program na
vysekavani fajlu, jak potrebujete, a nebo programek na vysekani vetsiho
mnozstvi fajlu se standartni delkou(vhodne pro vysekavani animaci).
Staci si tedy zjistit z uvodniho basicu(vyseknete si treba 2kila ze
zacatku toho spojeneho fajlu a loadnete ho na 23867, a tam zkoumejte
BASIC, a podle loaderu nize popsaneho si vysekavejte postupne fajly.
Je to jednoduche....
Samotny pocatek Basicu a kodu hobety zacina na 24217. Dalsi dulezitou
vlastnosti Betadisku je, ze posouva BASIC o 112 bytu vys, tedy prvni
radek nezacina na 23755, ale na 23867!, takze pokud pouzivate Devastaci+
(co jineho ? :)), tak si LDIR-nete (24217,prvni_delka)->>23867 a pak si
to od adresy 23867 prhlednete jako basic a zjistete, jake RANDOMIZE USR
spousti loader.
Loader pak povetsinou zacina klasicky smazanim obrazovky, vzdy tam je
sekvence pro nakou inicializaci pro load (ld hl,51769, ld (nekam),hl)-
tohle ignorujte, a pak nekde zacne samotny loader. Tr-dosovsky
loader ma tuto strukturu:
ld hl, kam_nahravat_blok
ld de, pozice_na_disku (u drtive vetsiny se o toto nemusite starat)
{d-stopa (0-80 ??), e-sector (0-15)}
ld bc, kolik sektoru a cislo sluzby Tr-dosu.
b-kolik sektoru*256 (1sekt=256B)
c-cislo sluzby (5-load)
call 15635 (nebo call svuj LOAD)
Pr.:Kdyz se ma nahrat blok o delce 512B na adresu 25000, tak rutina bude
vypadat takto:
ld hl, 25000
ld de,(23796) {z te adresy se to taha}
ld bc,517
call 15635
- kdyz tam nebude call 15635 a bude tam call na svuj load, tak ta rutina
na svuj LOAD bude mit nekde jp 15663(4) nebo tak (proste hledejte
sekvenci (47,61-15663, nebo 19,61-15635))
Doufam, ze si tohle nekdo precte a ze mu to nak pomuze.
Navrat Na Hlavni Stranku.